Hopp til hovedinnhold
Dashbord i SuperOffice

Dashbord i SuperOffice

I SuperOffice registreres det mye verdifull data hver eneste dag; nye salg, aktiviteter og innkommende henvendelser. Utnytter du disse dataene?

Et dashbord er en grafisk fremstilling over relevante KPIer (nøkkeltall) for en gitt forretningsprosess eller målsetting.

Typiske KPIer kan være antall møtebookinger dette kvartalet, salgsvekst i innværende år, økning NPS-score fra kunder sammenlignet med fjoråret eller antall innkommende kundehenvendelser. Dashbordene fungerer som et visuelt rapporteringsverktøy med relevant data samlet på en oversiktlig måte på et sted. Dashbordene er satt sammen av diagrammer og visuelle rapporter, og har verdi fordi de henter grunnlag fra flere kilder i sanntid. Med godt designede dashbord sparer du tid på å manuelt innhente og vaske data fra flere kilder, og du kan se dataene i sammenheng med hverandre.

All relevant informasjon samlet på ett sted.

Dashbordrapporter gir flere muligheter for visuell fremstilling av dine SuperOffice-data, og hjelper deg med å bruke dataene på en smartere måte. Bak hver rapport kan du se drilldown og detaljer, og du kan sortere og vise dataene du trenger. Dette gjør deg i stand til å ta smartere, faktabaserte beslutninger.

Dashbord i SuperOffice
Dashbord i SuperOffice. Bilde: SuperOffice

Dashbordene lages raskt og enkelt, og du kan selv bestemme hvor mange figurer du ønsker å legge inn i hvert dashbord. SuperOffice har et eget malbibliotek bestående av en rekke relevante rapportmaler og diagrammer klare til bruk. Bare dra og slipp dem inn til ønsket plassering. Du kan også lage dine egne figurer basert på datasett og kriterier som er viktig for deg. Fordi datasettene er dynamiske, har du alltid tilgang til oppdatert data.

Datasett, figur
Bilde: SuperOffice

Dashbord i SuperOffice bygger på fleksibilitet…

… og kan skreddersys for bedriftens forskjellige avdelinger og ansatte. En bedrifts KPIer er gjerne en blanding av generelle, overordnede, felles for hele bedriften, og spesifikke for hver avdeling. Eksempelvis kan du lage et eget dashbord for kundeservice-avdelingen som består av felter fra saker i Service. Dette gjør det mulig å identifisere vellykkede (og mindre vellykkede) faktorer, prosesser, avdelinger, produkter og tjenester. Resultatet gjør deg i stand til å styre ressursene dit det gir mest verdi og mening. Sånn bruker du CRM for å bygge gode relasjoner gjennom hele kundereisen og levere gode kundeopplevelser. 

Ønsker du å lære mer? Vi hjelper deg med å komme i gang.