Et dashbord er en grafisk fremstilling over relevante KPIer (nøkkeltall) for en gitt forretningsprosess eller målsetting.
Typiske KPIer kan være antall møtebookinger dette kvartalet, salgsvekst i innværende år, økning NPS-score fra kunder sammenlignet med fjoråret eller antall innkommende kundehenvendelser. Dashbordene fungerer som et visuelt rapporteringsverktøy med relevant data samlet på en oversiktlig måte på et sted. Dashbordene er satt sammen av diagrammer og visuelle rapporter, og har verdi fordi de henter grunnlag fra flere kilder i sanntid. Med godt designede dashbord sparer du tid på å manuelt innhente og vaske data fra flere kilder, og du kan se dataene i sammenheng med hverandre.
All relevant informasjon samlet på ett sted.
Dashbordrapporter gir flere muligheter for visuell fremstilling av dine SuperOffice-data, og hjelper deg med å bruke dataene på en smartere måte. Bak hver rapport kan du se drilldown og detaljer, og du kan sortere og vise dataene du trenger. Dette gjør deg i stand til å ta smartere, faktabaserte beslutninger.