Observere, korrigere, måle.

Dashbordeksempel. Business Analyze
For alle som jobber med salg er vekst ofte i fokus. Får å lykkes med dette må alle salgsmuligheter forvaltes på best mulig måte. Business Analyze gir ledelsen raskt tilgang til bedriftens kriterier for styring. Eksempler på nøkkelkriterier for suksess knyttet til salg er antall prosesser skapt, antall prosesser til ‘closing’, hitrate, sum av prosesser til ‘closing’, og årsaker til tap/vinn. Alle disse KPIene ligger ferdig i løsningen og kan enkelt tas i bruk. Disse er selvfølgelig også tilgjengelig på mobil slik ar du kan følge med på disse verdiene når det passer deg. Tilgjengelighet er helt sentralt når det gjelder oppfølging av suksesskriteriene; alle ser de samme tallene, og gjør sine korrigeringer i samhandling med salgsleder. Dialog rundt salgene kan du enkelt gjøre på mobil slik at du husker hvilke tiltak dere ble enig om.
Ett kundebilde.
Ved å samle nøkkeltall og KPIer fra ulike kilder, som ERP-systemet, SuperOffice eller andre kilder, og deretter sammenstille disse i et felles kundebilde vil man enkelt gi alle tilgang til samme tall slik at korrekte tiltak kan iverksettes. Typiske KPIer relevant for et slikt kundebilde er å måle omsetning opp mot budsjett, antall saker, omsetning i år sammenlignet med fjoråret, og salgsinnsats. Summen av disse skal gi selgeren best mulig forutsetninger for å nå de definerte målene og ta de riktige beslutningene.
Rapportering på den enkle måten.
Vi ser ofte at ulike bedrifter rapporterer på ulike måter og etter ulike suksessfaktorer, og slik skal det være. Utfordringene starter når ansatte i samme bedriften benytter litt ulike rapporter. Da oppstår det gjerne usikkerhet og diskusjoner som enkelt kunne vært unngått dersom man hadde benyttet felles rapporteringsgrunnlag. På denne måten blir også tidstyver som manuell rapportering, fjernet.