Dersom du kjenner dine kunder og lytter til deres tilbakemeldinger og behov, er sjansen stor for at de fortsetter å være kunder i fremtiden. Det er fordi disse kundene blir lojale kunder som både kjøper mer og anbefaler deg videre til andre. Lytter du til dine kunders tilbakemeldinger? I blogginnlegget «Hvordan vise at du bryr deg om kunden» skrev vi at det koster mellom fem til ti ganger mer å skaffe seg nye kunder sammenlignet med å beholde eksisterende kunder. Det er med andre ord viktig å beholde kundene dine, og vi tør påstå at dette gjøres best ved å skape kundelojalitet gjennom å vise at du bryr deg.
Så hvordan kan man egentlig finne ut om en kunde er lojal eller ikke? Det har alltid vært vanlig å innhente tilbakemeldinger ved hjelp av kundetilfredshetsundersøkelser; disse består gjerne av en rekke komplekse spørsmål som tar tid å besvare, og å analysere i etterkant. Med NPS-metoden, Net Promoter Score, stilles kun ett spørsmål, etterfulgt av ett oppfølgingsspørsmål. NPS-vurderinger er raske å besvare, og enkle å analysere. Det gir både deg og kunden din nytteverdi da NPS gir en god indikasjon på lønnsomhet. Dersom du fortsetter å lese videre, vil du få en trinnvis guide til hvordan du kan innhente dine kunders tilbakemeldinger med NPS.
For å gjennomføre en NPS-undersøkelse må du ha god oversikt over kundene dine, og aktivitet som foregår med og for dem. Du trenger også en plattform med mulighet for å opprette og distribuere webskjemaer. Ettersom SuperOffice oppfyller begge disse kravene, vil vår guide ta utgangspunkt i funksjonalitet som ligger her.