Sømløse integrasjoner i skyen

Moderne skyplattformer er skreddersydd for å enkelt kobles sammen, og SuperOffice Online er intet unntak. Les mer om de sømløse integrasjonene i skyen!

Tidligere kunne systemintegrasjoner være et tungt og kostbart prosjekt forbeholdt de store aktørene. Integrasjonsprosjekter krevde mange tekniske avklaringer og tok gjerne tid å implementere.

Mulighetene er mange når du bruker SuperOffice i skyen; du har alltid den nyeste og sist oppdaterte versjonen, sikkerhet og drift i tråd med strenge standarder er ivaretatt, brukerplanene i skyen kan mikses og matches etter de ansattes arbeidsoppgaver, og ikke minst er SuperOffice Online kompatibelt med flere tusen andre bedrifts- og styringssystemer.  

SuperOfficAppstore 

Alle kunder i skyen til SuperOffice har tilgang til SuperOffice Appstore. Herfra kan man abonnere på en rekke apper for å effektivisere bruken eller øke funksjonaliteten i CRM. Løsningene er ‘Plug & Play’ og krever ingen utviklerkompetanse for å få på plass. Løsninger du tidligere har betalt penger for å både installere og vedlikeholde gjennom versjoner, er da inkludert i tjenesten du abonnerer på. Apptilbyderne kjenner SuperOffice godt, og appene er dermed fullt kompatible og optimalisert.  

Ganske Enkelt har tre apper tilgjengelig for nedlastning i SuperOffice Appstore, samtidig som vi hele tiden arbeider for å utvide appfamilien ytterligere. Med appen Verified for SuperOffice kan dine kunder enkelt, raskt og trygt signere avtaler og dokumenter direkte fra mobilen!

Zapier 

I tillegg finnes integrasjonsplattformeZapier som lar deg automatisere arbeidsflyten mellom SuperOffice Online og bedriftens øvrige applikasjoner. Plattformen gjør det mulig å koble SuperOffice sammen med over 1000 andre applikasjoner for å automatisere gjentakende oppgaver. Også her er oppsettet basert på grafisk forklarte arbeidsflyter, og det er ikke nødvendig å utvikle eller kode integrasjoner. La oss se på noen eksempler. 

Et vunnet salg i SuperOffice trigger melding til bedriftens interne samhandlingstjeneste:  

Bruker dere Microsoft Teams eller Slack til intern kommunikasjon og samhandling i din bedrift? Del de gode nyhetene om et vunnet salg med dine kolleger, helt automatisk. I eksempelet nedenfor har vi i Teams-meldingen flettet inn relevante felter fra salget i SuperOffice. 

Zapier - SuperOffice / Microsoft Teams
Setup SuperOffice
Flettede felter fra salg
Salg fra SuperOffice til Teams

Innsending av kontaktskjema og chatsamtaler på nettsiden trigger opprettelse av sak i SuperOffice Service:  

Ofte starter en potensiell kundes informasjonssøk på nettet og leverandørenes nettsider. På disse sidene er det viktig å være tilgjengelig med kontaktpunkter som eksempelvis kontaktskjemaer og chatVed innsending av disse skjemaene, kan man via Zapier opprette egne saker i SuperOffice Service. Innkommende henvendelser fra nettsiden blir da lagret og kategorisert på riktig måte, og videre dialog og oppfølging blir satt i system.  

Zapier LiveChat      Zapier LiveChat Eventtrigger

Kontaktpunkter i sosiale medier  

Sosiale medier er en viktig kanal for å vedlikeholde relasjoner med bedriftens kunder og interessenter. På Facebook og LinkedIn kan det opprettes kontaktskjemaer i tilknytning bedriftens annonser. Siden SoMe-plattformene har alle opplysnignene om brukeren er det enkelt for vedkommende å sende inn skjemaet for å eksempelvis kontakte virksomheten din eller bestille en vareprøve. Skjemasvaret kan så flyte via Zapier og inn til SuperOffice for videre behandling. 

Zapier Facebook Leads Ads       Lead fra SoMe

Er du nysgjerrig på Zapier?

Vi tar gjerne en prat om hvordan plattformen kan hjelpe deg med å strømlinjeforme prosessene. Vi bidrar også med å konfigurere ZapierDet er viktig for oss å være tydelig på at vi ikke er en partner eller leverandør av Zapier-tjenester. Erfaringsmessig får vi til mye sammen med kundene våre ettersom vi kan SuperOfficeplattformen, og kunden ofte kan mye om den andre applikasjonen som skal integreres. Ta kontakt med oss for en prat om hvordan vi kan støtte deg i dine behov. 

Innlegget er skrevet av Fredrik Moen

Fredrik hjelper kundene våre med digitalmarkedsføring, noe han også er ansvarlig for i vår egen bedrift. Med utdanning innen markedsføring og bakgrunn fra CRM-implementering og teknisk salg bør han være på rett plass.

Kontakt Fredrik Moen på telefon 958 85 313 eller e-post fredrikm@enkelt.no

Les mer om Fredrik Moen