God forretningsstyring med SuperOffice
Med SuperOffice Quote er alle dine salgsprognoser automatisk oppdatert med presise tall fra alle aktuelle tilbud. Det gjør det enklere å kalkulere trender og se inn i fremtiden. Både brukere og ledelsen vil til enhver tid vite hvilke prosesser som ligger i pipeline uavhengig av hvilke produkter og tjenester dere selger.
Hvordan fungerer det?
I SuperOffice vil det legges opp en prisliste med alle deres varer og tjenester. Denne kan holdes oppdatert manuelt eller via en connector mot deres ERP-system. Salgsprosessen startes som vanlig med salgstype og anbefalt salgsguide. Brukerne vil så ha mulighet til å legge til produkter og tjenester. Prislisten er lett å søke i og varelinjene legges strukturert inn med antall og eventuell rabatt. Summering og tilbudsdokumentet tilpasses etter ønsket mal.
Regler
Med løsningen kan du enkelt definere bedriftens rabattgrenser og eventuelle godkjenningsregler slik at salgsteamet får direkte beskjed dersom en anvendt rabatt er større enn tillatt. Lag også en prosessgang slik at selgerne ved hvordan de skal søke godkjenning før de sender tilbudet til kunden.
Utvalg og visuell fremstilling av produkthistorikk
På ledernivå har du mulighet til å analysere salgsmulighetene helt ned på produktnivå; opprett utvalg (lister/rapporter) sortert etter solgte produkter og tjenester. Du kan også sortere etter tapte salg som igjen skaper muligheter for å identifisere nye målgrupper. På denne måten får du større innsikt i hvilke kunder som kjøper hvilke produkter, og omdanne denne kunnskapen til fremadrettede salgsstrategier.