Chat – Hvordan legger jeg SuperOffice Chat widgeten til nettsiden min?

Spørsmål:

Hvordan legger jeg SuperOffice Chatwidgeten til nettsiden min?

For å få SuperOffice Chat opp på nettsiden din, er det to ting som må gjøres:
 

1. Konfigurer en Chatkanal. 
 
2. Legg til en kodesnutt på nettsiden din


 
Trinn 1. Konfigurer SuperOffice Chatkanal

  1. Logg inn i SuperOffice og åpne administratorklienten ved å klikke på 'Innstillinger og vedlikehold'. 


     
  2. Velg Chat på venstre side av menyen, og velg deretter Chatkanalen du vil legge til på nettsiden din. På høyre side av den valgte Chatkanalen kan du se detaljene for gitt chatkanal.




     
  3. For å få opp Chatwidgeten må du legge til JavaScriptet på nettsiden din. Klikk på 'Vis' for å se og kopiere skriptet.

 
Trinn 2. Legg til kodesnutten (JavaScript) på nettsiden din.

I denne FAQen bruker vi WordPress som et eksempel, men trinnene ligner på hvilket som helst annet system for innholdshåndtering som Joomla, Weebly, Drupal, Episerver, Shopify, PrestaShop etc.

  1. Logg inn i administratorpanelet og gå til delen der du kan redigere eller legge til HTML-kode. I WordPress klikk på Utseende og Editor-seksjonen.

     
     
  2. Sett JavaScript inn i header/footer på nettstedet ditt dersom du ønsker at chatwidgeten skal vises på alle sidene. Hvis du vil at chat skal vises bare på en bestemt side, plasserer du JavaScript i overskriftsdelen av valgte sider. Når du er ferdig med å redigere nettsidekoden, klikker du Oppdater fil.

    Viktig! DEFER parameteren sikrer at dette skriptet ikke blokkerer sideopplasting. Skriptet vil starte etter at siden er fullført.

    Legg inn DEFER som vist under: 
    <script  defer src='https://online.superoffice.com/Cust20034/CS/javascript/chat.js' data-topicId='2' data-title='Kundeservice Chat' data-theme='modern' data-color='#92d050' data-font='verdana' data-delay='1'></script>
     
  3. Åpne eller oppdater nettsiden din. SuperOffice Chatwidget er nå tilgjengelig nederst til høyre på skjermen og klar til bruk.

 

NB! Hvis du gjør endringer på chatkanalen din i etterkant av publisering, vil scriptet oppdateres og må dermed oppdateres på nettsiden også for at endringene skal tre i kraft der. 

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag