eMarketeer – Hvitliste Amazon sine e-postservere

Spørsmål:

Utsendelser fra eMarketeer havner enten i søppelkassen eller i spamfilteret til mine kolleger. Hva kan gjøres for at de skal havne i innboksen?

Når man benytter en ekstern e-posttjeneste for å sende e-poster internt, kan man oppleve at e-posten havner i bedriftens spamfilter eller i e-postklientens søppelkasse. Dette er fordi e-postene hevder å være interne, men egentlig stammer fra en ekstern avsender.

Eksempelvis bruker vi i Ganske Enkelt AS alltid følgende avsenderadresse for våre eMarketeer-utsendelser: kundeservice@enkelt.no. I virkeligheten er det eMarketeer sine e-postservere som er avsender, selv om vårt e-postdomene "@enkelt.no" blir brukt. Slike e-poster blir grundig undersøkt av mottakers spamfilter, og avhengig av sikkerhetsnivået for din bedrifts e-postservere, kan de bli merket som spam. Dersom dette oppleves. bør dere hvitliste e-postserverne som brukes av eMarketeer.

Vennligst send denne listen til din IT-avdeling, og be dem inkludere følgende IP-adresser i hvitlisten:
69.169.229.149
69.169.229.150
69.169.229.151
69.169.229.152
69.169.229.153

IP-adressene nedenfor er ikke lenger i bruk og kan fjernes fra en hvilken som helst tidligere hvitliste:
o1.port.emarketeer.com 54.76.215.95
o2.port.emarketeer.com 54.76.194.55
o3.port.emarketeer.com 54.194.225.125
o4.port.emarketeer.com 52.16.121.75

Dette arbeidet gjelder i tillegg til domeneautentiseringen som du allerede har utført. eMarketeers domeneautentisering kan du lese mer om her.

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag