eMarketeer – Importere kontakter fra SuperOffice

Spørsmål:

Jeg ønsker å importere kontaktpersoner fra SuperOffice til eMarketeer. Hvordan gjør jeg dette?

OBS - Før man importerer kontaktpersoner fra SuperOffice til eMarketeer er det greit å være bevisst på noen ting:

- For å gjøre en slik import må man i forveien lage et utvalg/prosjekt i SuperOffice. eMarketeer henter kun personer, så utvalget må inneholde personer og ikke kun kontaktkort.

- Det er også viktig å tenke gjennom hvem som faktisk skal søkes frem i utvalget man lager i SuperOffice.

Slik ser utvalget til Ganske Enkelt ut, når vi skal hente frem kontaktpersoner som skal motta våre nyhetsbrev.

- Vi har valgt å luke ut kontaktpersoner med påført status 'Sluttet'. 'Sluttet = Nei' er kjekt å ha med, slik at man ekskluderer utdatert data fra utvalget
- Det å legge til et kriterium hvor man krever at e-post på person må inneholde et @-tegn, gjør at vi kun får gyldige e-post adresser med i utvalget
- Det er viktig å kun sende utsendelser/nyhetsbrev til de vi har samtykke/hjemmel for å sende til.
- Ved å segmentere våre utsendelser etter abonnementstyper, og bruke disse som kriterier for utvalget, sørger vi for at kontaktene kun mottar informasjon de faktisk har abonnert på. 





- Informasjonen som kommer over til eMarketeer er som vist i skjermbildet under.
Ekstern ID er ekstremt viktig ettersom dette forteller systemet hvilken person i SuperOffice dette er. Dette igjen gjør at man kan få SuperOffice-integrasjonen til å trigge automasjoner og lignende, til å oppdatere data på korrekt person.

 

1. Klikk på 'Kontakter'-fanen og deretter 'Importer kontakter'. Velg "SuperOffice"



2. Søk så frem ditt utvalg og vent til du får svar. Man har fått svar når elementer listes frem under. Husk også å velge en liste å legge kontaktene under, dersom dette er ønskelig.



Merk! Standard funksjonalitet i eMarketeer sørger for å ikke importere personer med tilbaketrukket samtykke for e-markedsføring i SuperOffice. Fjern avhukingen for å overstyre dette i importen. 

3. Klikk deretter på 'Importer kontakter'

 

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag