eMarketeer – Kryss hvor bilder/filer egentlig skal ligge i nyhetsbrevet.

Spørsmål:

Ett eller flere røde kryss/feilikoner mellom innholdsblokkene vises når jeg åpner e-post fra eMarketeer i min innboks. Hva skyldes dette?
    

Alle filer du legger til i et nyhetsbrev i eMarketeer stammer fra filbiblioteket. Når du laster opp en fil hit, dannes en URL. Røde kryss og feilikoner skyldes kobling til filer i filbiblioteket som ikke lenger finnes eller som er flyttet, og dermed har fått en ny filsti.

De fleste tilfellene av røde kryss/feilikoner skyldes at et tidligere sendt nyhetsbrev blir kopiert og brukes i en ny utsendelse. I tiden mellom det første nyhetsbrevet og den nye utsendelsen er sendt, er filen flyttet eller fjernet fra filbiblioteket, og systemet klarer ikke lenger å finne frem til den opprinnelige filen. Koden henger fremdeles igjen på 'baksiden'. Men innholdsblokken fremstår som «tom» og er dermed ikke synlig i editoren eller når utsendelsen vises i nettleser, kun i innboksen i e-postklienten.

For å finne frem til den feilaktige filstien må du:

  1. Åpne nyhetsbrevet i nettleseren, før musepekeren over det stedet du vet at krysset/feilikonet er synlig fra innboksen. Høyreklikk for å «Inspisere» siden.
  2. På høyre side i nettleseren får man nå tilgang til å inspisere koden bak e-posten, og du befinner deg på cirka riktig sted i koden hvor feilen ligger.
  3. Flytter du på musepekeren nedover og oppover på høyre side, vil du se at forskjellige deler av e-posten blir markert i blått på venstre side. Du vet du har funnet riktig del av koden med musepekeren når delen av nyhetsbrevet på venstre side ikke blir markert i blått.
  4. Klikk deg nedover i koden for å finne filstien, den kan se tilnærmet slik ut: https://app.emarketeer.com/resources/8425/_edited_images/email/406726/image_5a15405b76988.jpg

Når du har funnet den defekte filstien, må du se hvilen Container filstien befinner seg i. Eksempelet her viser at filen ligger i Container 1 i eMarketeer.



For å fjerne filen fra e-posten i eMarketeer må du inn i editoren. Aktiver utviklermodus på venstre side, og klikk deretter på «Trevisning».

  • Finn frem til Container 1 i trevisningen.
  • Nå kan du slette filen/bildet i containeren:



Når filen er slettet klikker du på «Done editing/redigering fullført», og sender e-posten på nytt til deg selv. Krysset/feilikonet skal nå være borte fra visningen i innboksen.

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag