Hopp til hovedinnhold

eMarketeer - Lage gode e-postlister

Gode e-postlister er nyttig for å treffe riktig målgruppe for hver utsendelse. Lær hvordan du lager e-postliste i SuperOffice ved hjelp av Utvalg.

Hvor mange nyhetsbrev mottar du i løpet av en dag, og hvor mange av disse tenker du at er relevante for deg? For oss hender det at vi har viktige nyheter for brukere av våre e-markedsføringsverktøy. Da holder det å sende ut til de rette personene, og ikke til alle kontaktene vi har lagret i SuperOffice. I dette eksempelet ønsker vi å sende ut et nyhetsbrev til alle våre brukere som er registrert som markedsførere.

Nedenfor har vi laget en guide til hvordan du enkelt lager e-postlister. 
Det er viktig å kategorisere dine SuperOffice-kontakter, og helt nødvendig for å lage gode lister. 


Hvordan kategorisere firmakort og personkort

Når du besøker et firmakort kan du se viktig informasjon som kan brukes til å segmentere firmakortene. Blant annet kan du finne firmaets geografiske lokasjon, kategori, bransje, og status. Sørg alltid for å vedlikeholde informasjonen som finnes på firmakortene med oppdatert informasjon. Dersom det er behov for å oppdatere noen av disse feltene, klikker du på blå knapp 'Endre'.





På samme måte kan du se på personkort. Når man oppretter utvalg, kan man segmentere blant informasjon fra både Person-fanen og Interesse-fanen.



Husk også å alltid vedlikeholde personkortene med relevant og oppdatert informasjon. 

Hvordan lage e-postlister

E-postlistene lager du ved bruk av Utvalg, enten du bruker SuperOffice Markedsføring, eMarketeer, eller annen plattform for e-postmarkedsføring.

For å opprette et utvalg trykker du på +Ny, som i SuperOffice finnes øverst i venstre hjørne, og nederst på siden, og trykke på Utvalg




Velg 'Finn person' i neste bilde, for å begynne å opprette et utvalg.



I neste bilde begynner du å angi kriterier for å finne dine ønskede resultater. Som nevnt tidligere, ønsker vi i dette eksempelet å finne relevante markedsføringspersoner hos våre kunder. Under ser du et eksempel på hvordan man kan få et slikt resultat. Det vil ofte være naturlig å avgrense videre slik at det kun er eksisterende kunder som mottar nyhetsbrevene. Det er ikke noe problem å legge til flere slike kriterier. Lek deg litt og se hvilke muligheter du har til å begrense utvalget slik du ønsker. 

Etter at du har funnet de riktige kriteriene for utsendelsen din, trykker du på Finn. Da skal listen med kontaktpersoner oppdateres automatisk. 



Resultatet kan du lagre som Utvalg. Ved å lage et dynamisk utvalg er det lett å oppdatere e-postlisten med nye kontakter før neste utsendelse. 




Lykke til!
 

Kontakt oss gjerne om du har noen spørsmål underveis.