eMarketeer – Typiske årsaker til at e-posten havner i søppelboksen til mottaker

Spørsmål:

Hva er årsaken til at e-posten jeg sender fra eMarketeer havner i søppelboksen eller blir returnert (bouncer) av mottaker?

1. Innholdet og/eller emnefeltet består av typiske «Fy-ord».
Alle dagens e-postservere bruker i dag anti-spamfiltre for å filtrere ut søppelpost basert på en rekke faktorer. En av disse faktorene omhandler selve innholdet i e-posten som består av både tekst, bilder og koblinger. Påse at e-posten ikke inneholder typiske «fy-ord» som eksempelvis gratis, spar, tilbud, og rabatt da disse ofte blir returnert. Vi anbefaler også at dere i emnefeltet holder dere unna bruk av CAPS LOCK og overdreven tegnsetting.
I tillegg anbefales det å alltid testsende e-posten til seg selv eller en kollega på forhånd for å se at den kommer trygt frem til innboksen, og at innholdet ser «fint ut» når den åpnes. Da har man også mulighet til å klikke seg gjennom knapper og andre koblinger og se at de leder til riktige landingssider uten noen feilmeldinger. Om du er i tvil, og ikke ser noen åpenbar årsak til at e-posten havner i søppelposten eller returneres (bouncer), kan du benytte tjenesten www.mail-tester.com. Den genererer en e-postadresse som du kan sende e-posten din til, da vil tjenesten gjennomgå alle aspekter og gi e-posten en score mellom 1-10 som indikerer hvor «trygt» det er å sende den, og om du må foreta noen endringer.
Bilder fra filbiblioteket og stien som leder til disse bildene i nyhetsbrevene kan også påvirke leveringen av kampanjene dine. De fleste av oss tenker ikke mye på i hvilke mapper vi lagrer bildene, og hvordan vi navngir dem. Her er et eksempel på en bildesti som kan påvirke leveringen: www.app.emarketeer.com/resources/6740/reklame/januartilbud.jpg. Stien inneholder fy-ord og derfor kan dette være en årsak til at e-posten havner i søpla.

2. Mottakerens e-postadresse er feil, eller innboksen er full
Har du sjekket at mottakerens e-postadresse stemmer? Vi ser ofte typiske skrivefeil i adressen:

£ i stedet for @

.con i stedet for .com

, (komma) i stedet for . (punktum)

Se også etter mellomrom som ikke hører hjemme

Videre kan e-posten også returneres dersom vedkommendes innboks er full, eller dersom vedkommende ikke lenger jobber på samme sted og e-postadressen derfor ikke lenger finnes.

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag