Feilmelding: «550 5.7.1 Unable to relay» under e-post oppsett i CS

Spørsmål:

I SuperOffice Customer Service, under Innstillinger->System->Innstillinger har man oppsett for utsendelse av e-post fra CS. Etter at man har tastet inn adressen til SMTP serveren og trykker OK kan man få feilmeldingen "Feil: SMTP-serveren returnerer følgende feil: Problems with recipient: 550 5.7.1 Unable to relay".



Man kan også få feilmeldingen "Feil: SMTP-serveren returnerer følgende feil: Server does not allow sender: 530 5.7.1 Client was not authenticated" dersom ikke Exchange er riktig konfigurert.

 

 

 

Denne meldingen kommer fordi Exchange 2007/2010 serveren ikke stoler på serveren som SuperOffice Customer Service er installert på. Exchange nekter derfor å la CS sende e-post via seg.

For å rette opp dette må man opprette en Recevice Connector på Exchange serveren hvor man legger til IP-adressen til CS sin webserver. 

Start Microsoft Exchange Console og navigér til Server Configuration->Hub Transport. Velg serveren, og lag en ny Receive Connector.



Gi den et fornuftig navn.




"Network" fliken er noe av det viktigste. Her skal IP-adressen til serveren som Customer Service er installert på legges til i den nederste listen.




På "Authentication" siden behøver man kun huke av for "Externally Secured". Den kommer til å gi en advarsel om at man også må huke av for "Exchange Server" på "Permission Groups" fliken.




På siste fliken behøver man kun ha på "Exchange servers".




Når denne Receive Connectoren er satt opp skal man kunne lagre oppsettet under Innstillinger->System->Innstillinger i Customer Service uten feilmelding.

 

 

 

 

 

 

 

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag