*Hvordan synkroniserer jeg et utvalg av personer

Spørsmål:

Hvordan kan jeg synkronisere et utvalg av personer fra SuperOffice til Outlook?

Det første som må gjøres for å få denne synkroniseringen til å fungere, er å konfigurere produktet Synchronizer for å synkronisere en spesiell utvalgskategori. Om du mangler denne kategorien, ta kontakt med Ganske Enkelt så vil vi kunne være behjelpelig med dette.

Så, hvordan kan du som bruker få et utvalg av kontaktpersoner i SuperOffice over til Outlook og videre til telefonen din?

1. Det første du må gjøre er å lage et nytt utvalg. La det nye utvalget ditt være et utvalg av kontakter/personer. Utvalget kan være både statisk og dynamisk. Det viktigste du gjør når du oppretter det nye utvalget ditt, er å sette det til riktig kategori.


I eksempelet under ser vi at det finnes en kategori som heter ”Synkes mot Exchange Server”. Dette er en kategori som er opprettet kun for å denne synkroniseringen. Kategorien vil variere noe fra eksempelet. Om du er usikker på hvilken kategori som er satt opp hos dere, kan du enten spørre deres SuperOfficeansvarlig eller kontakte oss hos Ganske Enkelt.
I de fleste tilfeller vil kategorien ha et informativt navn som tydelig viser at utvalget vil synkroniseres, slik som i eksempelet under.



2. Når du har fått opprettet utvalget ditt med riktig kategori, kan du gå i gang med å fylle utvalget med de personene du vil skal synkroniseres. Du kan enten legge til personer ved å velge dem fra en liste, eller du kan legge til personer basert på kriterier du setter. F.eks. en personinteresse.

 

3. Synkroniseringen av kontakter vil også gjelde for avtaler som man oppretter i SuperOffice. La oss si at vi har et møte med en kunde og har opprettet dette som en avtaletype i SuperOffice. Personen som avtalen er knyttet mot vil da automatisk synkroniseres over til Outlook, og om vi har lagt til flere deltakere på møte vil også disse synkroniseres. Personer som er blitt synkronisert som følge av en slik avtale vil forsvinne fra Outlook når synkroniseringsperioden er over. Standard synkroniseringsperiode er 30 dager bakover i tid og 120 fremover.


 

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag