Hopp til hovedinnhold

Superoffice - Design og funksjoner


SuperOffice slipper en ny hovedversjon av sitt produkt ca hvert fjerde år. Det er alltid kosmetiske endringer, men med et fokus på at brukere skal kjenne seg igjen fra forrige versjon. En forskjell i SuperOffice 8 er at det nå har blitt gjort store endringer i Customer Service (som i denne versjonen nå kun heter Service), slik at det skal henge mer sammen med CRM. I denne oppføringen tar vi en titt på de kosmetiske endringer, hvor objekter er flyttet i GUI (graphical user interface) og nye funksjoner som er implementert.


SuperOffice CRM 8

1. Nytt og tidsriktig utseende, men få endringer for deg som bruker. Det å bruke SuperOffice skal være som å sykle. Riktig fargebalanse og avrundet hjørner gir en mindre belastning for øynene. Tilpasset nye brukerplattformer, som f.eks. Windows 10 med touch skjerm og enkel tilpasning av vindusstørrelser med drag-ikonet (markert med rød sirkel).






2. Dagbok har blitt mer oversiktlig. Den vil ikke lenger legge avtaler over/under hverandre, men heller ved siden av hverandre (slik som Outlook sin kalender).






3. Varsling for nye hendelser vil ikke lenger sprette opp uten forvarsel på skjermen, men heller vise antall nye hendelser oppe i høyre hjørne på et eget ikon. Dine personlige innstillinger er flyttet til samme område og ligger under portrett-ikonet.






4. Månedsoversiktene for kalender viser nå hvor "full" arbeidsdagen din er i form av hvor mange prosent linjen under datoen er fylt opp.






5. Aktiviteter, Prosjekter og Salg (som den spesifikke person er knyttet mot) er nå synlige under PERSONENS dialogvindu. Tidligere var dette kun synlig på Kontakt/Firmanivå.





6. Skal man opprette et nytt element behøver man ikke lenger stå på "rett område" og så klikke NY. Dvs; tidligere måtte man gå inn på et kontaktkort og klikke NY dersom man ønsket å opprette et nytt kontaktkort. Nå finner man elementer av SuperOffice under +NY knappen oppe til venstre og kan f.eks opprette et kontaktkort mens man står på et Salg.





7. Ved å skru "vis knapperanden" av og på (bildet ovenfor), kan man nå velge om man ønsker å synliggjøre menyen helt på bunn av GUI.






SuperOffice Service 8

1. Design og farger i Service har som nevnt blitt gjort om for å matche designet i CRM. Det skal nå være en mer integrert løsning og det skal også oppleves slik på designet. Det skjermbildet nedenfor viser er startsiden til Service.





2. Det å kunne søke i de forskjellige områdene av Service (f.eks kontakt eller kontaktperson), på samme måte som i CRM, er nytt fra versjon 8. Man kan også se sist besøkte og favoritter (i form av ikonene under søkefeltet).





3. Skal man opprette et nytt elemenent i Service ligger dette også tilgjengelig under +NY området oppe til venstre, som det også gjør i CRM. 





4. Tidligere har man fått varsler om f.eks en ny melding i din sak som en popup på skjermen. Varsler vil lå legge seg oppe i høyre hjørne på et eget ikon. Dine personlige innstillinger er flyttet til samme område og ligger under portrett-ikonet. Innstillinger for generelt oppsett i Service ligger nå under tannhjul-ikonet.






5. I Saks-området har nå detaljene til saken blitt flyttet inn i et eget område. Man må altså velge om man vil se meldinger eller detaljer knyttet til saken (markert med rødt).