SuperOffice Web bruker lang tid på å starte

Spørsmål:

SuperOffice Web bruker unaturlig lang tid på å starte første gangen etter NetServer har ligget i "dvalestatus".
Hva kan dette komme av?

Se også SuperOffice Windows klient bruker lang tid på å starte


 

Det kan trolig være flere grunner til at Superoffice Web bruker lang tid på å starte opp. Fyll inn flere punkter i listen ved behov.




1. Når NetServer starter opp vil den forsøke å kommunisere med en server inne hos SuperOffice Norge.

Dersom f.eks NetServer ligger inne i domenet og SuperOffice Web ligger i DMZ, kan det være at denne kommunikasjonen går over en port som ikke er åpnet for trafikk.
Det kan også være at kommunikasjonen mellom serveren i DMZ og SuperOffice Norge ikke tillates pga restriksjoner i brannmur.
Oppstarten av Web kan da henge opptil flere minutter inntil forsøket på denne kommunikasjonen mellom NetServer og SuperOffice Norge timer ut.

Dette kan stoppes ved å si til NetServer at den ikke skal sende data til SuperOffice' server:
- Gå til serveren hvor NetServer er installert og kjøres fra
- Åpne filen "aspnet.config" under "C:WindowsMicrosoft.NETFramework64v2.0.50727" og "C:WindowsMicrosoft.NETFrameworkv2.0.50727"
- Legg til <generatePublisherEvidence enabled="false"/> i filene
 

Få hjelp ved å

Skrive til kundeservice support@enkelt.no
Skrive til salgsavdelingen bestilling@enkelt.no
Ringe oss +47 4000 1900
Våre åpningstider er 08:00 - 16:00 mandag til fredag